MINU RAHA

Mis on raha? Kust raha saab? Kes on ostja ja müüja? Mis on ostunimekiri ja miks seda vaja on? Mis on vajadused ja soovid? Missugune on viisakas klienditeenindus? Mis on pank? Kuidas panka raha jõuab?

Kuidas toimib?
Iga laps unistab, et tal oleks oma raha, mida saaks kasutada nii nagu ise soovib. Kui raha saab otsa, tuleb tööle minna, et palka saada. Tööl on palju kliente, keda teenindatakse viisakalt, et ettevõttele raha teenida. Ettevõtte raha viiakse päeva lõpus panka hoiule.

Kas kõike, mis poes silma jääb, on vaja alati osta?

Õppe-eesmärgid:
laps mõistab, et raha on vahetusvahend
laps teab, et raha saab tööd tehes
laps saab aru panga rollist raha hoiustajana

ETTEVÕTLIK PERE

Mis on perefirma? Millest inimesed unistavad ja kuidas eesmärki saavutada? Kuidas käib säästmine? Mida tähendab meeskonnatöö?

Kuidas toimib?
Igal perel on suur unistus, mille täitumiseks tuleb perel ühiselt raha säästa. Mängijad hakkavad tööle pereettevõtetes, mille raha teenitakse firma tooteid/teenuseid müües. Töö tegemise eest makstakse palka ning perekonna raha kulub eluks vajaliku peale nagu toit, riided, eluase jm.

Mille arvelt raha säästa, et pere unistus saaks täidetud?

Õppe-eesmärgid:
Mängu eesmärk on luua ettevõtlikkuspädevust arendav keskkond, mis toetab ettevõtlusalase terminoloogia kasutamist, sotsiaalse pädevuse, suhtluspädevuse ja matemaatikapädevuse arengut.

Kaudselt käsitletakse ka enesemääratluspädevust – iseenda tugevate külgede leidmine ja nende kasutamine rollimängus.

ETTEVÕTLIK KODANIK

Mis tunne on olla ettevõtte juht ja töötaja? Kust tuleb raha ettevõttele? Mis on maksud ja mida riik nendega teeb? Missugune on ettevõtlik inimene? Kuidas raha ringleb?

Kuidas toimib?
Ettevõtlikud kodanikud töötavad oma firmas, maksavad palka ja riigile makse ning tasuvad igakuiselt tegevusega seotud püsikulud. Kõigil on kiire ja tööd on palju, kuid raha aina väheneb. Noored ettevõtjad on sunnitud mõtlema, kas saab kuskilt kokku hoida või on mõistlikum leida rohkem kliente. Kõik valikud on võimalikud, kuid kas need lahendavad probleemi?

Õppe-eesmärgid:
Mängu eesmärk on luua ettevõtlikkuspädevust arendav keskkond, mis toetab ettevõtlusalase terminoloogia kasutamist, sotsiaalse pädevuse, suhtluspädevuse ja matemaatikapädevuse arengut.

Kaudselt käsitletakse ka enesemääratluspädevust – iseenda tugevate külgede leidmine ja nende kasutamine rollimängus.